Köpvillkor

Köpvillkor Carin Blom Design

Är det något du undrar över nedanstående villkor når du mig enklast på cblomsdesign@gmail.com

Juridiskt namn: Carin Blom Design, organisationsnummer SE680630894301, adress Strömsegatan 9, 961 37 Boden, Sverige

1. Personuppgifter

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. I och med att du handlar hos mig godkänner du min behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur jag behandlar dina uppgifter under fliken  "Integritetspolicy". i headern I korthet kan policyn beskrivas sålunda: Jag samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra mitt åtagande till dig. Jag lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra mitt åtagande till dig (t.ex. får Postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta lagkrav på bokföring. Jag sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge dig så bra service som möjligt. Om du anger att du vill ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi ett externt system för det. 

2. Köp

Vid beställning anses avtal upprättat först när Carin Blom Design bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställningen är mottagen av Carin Blom Design. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Carin Blom Design har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Carin Blom Design måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

3. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Carin Blom Design inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

4. Frakt

En fraktkostnad om 35 kr tillkommer inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.

5. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

5.1 Faktura (endast inom Sverige)

Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här www.klarna.com. Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: Klarna faktura

5.2 Kortbetalning

Jag använder STRIPE och Klarna för säkra kortbetalningar. Läs mer om STRIPE här: 

https://stripe.com/en-se

5.3 Direktbetalning via internetbank.

Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna.

5.4 Paypal

Du har möjlighet att betala via Paypal. För mera information besök www.paypal.se.

5.5 Swish

Välj Swish som betalningssätt och du får information i din orderbekräftelse om nummer du swishar betalningen till. När din betalning har registrerats hos Carin Blom Design skickas din beställning inom 3 vardagar (om det inte är en specialbeställning, då tid för tillverkningens färdigställande meddelas köparen vid beställningens mottagande).

6. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige (om det inte är en specialbeställning, då tid för tillverkningens färdigställande meddelas köparen vid beställningens mottagande). Om varan skulle vara slutsåld innan jag hinner uppdatera hemsidan, upplyser jag kunden om den nya leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Varan levereras av Posten till adressaten eller till närmaste utlämningsställe..

7. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från mina leverantörer vilka är utom Carin Blom Designs kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot mig eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger Carin Blom Design ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att jag alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

8. Transport

Carin Blom Design ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur.

9. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta mig direkt via e-post: cblomsdesign@gmail.com

10. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. 

11. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber jag dig kontakta mig via e-post,  cblomsdesign@gmail.com, för vidare instruktioner. Lägg med fakturan/kvittot så jag kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten tillbaka till Carin Blom Design. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.

www.konsumentverket.se

www.arn.se

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.trader.register

12. Återbetalningar

Återbetalning sker via Klarna, PayPal eller DIBS. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

13. Reservationer

Carin Blom Design reserverar sig för ändringar i priser till följd av prisavvikelser från leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

14. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att Carin Blom Design lagrar och använder dina uppgifter i sin verksamhet endast i syfte att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av mig. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall Carin Blom Design på e-post cblomsdesign@gmail.com. Jag försäkrar att jag inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se integritetspolicyn). Har du frågor om hur vi behandlar din information titta gärna på integritetspolicyn eller kontakta mig på cblomsdesign@gmail.com.

15. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angett är korrekt. Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

16. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut eller jämförbara händelser utanför Carin Blom Designs kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, vilka påverkar ingångna avtal samt utfästelser från min sida, som gör att jag ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Jag befrias från mina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

.